Line-up

Lees & tel mee is een hybride festival. Live volg je inspirerende kennissessies, workshops en gesprekken. Daarnaast is er ruimte voor ontmoetingen met collega’s uit het werkveld, entertainment en lekker eten en drinken! Ook organiseren wij een serie speeddates met sprekers en inhoudsdeskundigen van Lexima.

Programma

De sprekers en workshopleiders behandelen thema’s zoals dyslexie, leesbevordering, kansengelijkheid, dyscalculie, meertaligheid, lezen en spelling. Het programma en de sprekerslijst worden doorlopend aangevuld. Bekijk hieronder het programma.

Accreditatie voor het live-event wordt aangevraagd voor NIP/NVO, SKJ en LBRT. Voor het online-event wordt accreditatie aangevraagd voor SKJ.

Een groot deel van de kennissessies is ook online te volgen van donderdag 13 oktober tot en met woensdag 30 november. Bij dit online gedeelte zal er een Q&A plaatsvinden met diverse inhoudsdeskundigen.

Informatiemarkt

Op de uitgebreide informatiemarkt kun je gedurende de dag diverse stands bezoeken. De stands zijn zowel van stichtingen als van commerciële partijen en sluiten aan bij het thema van Lees & tel mee.

Er staan geen producten vermeld onder deze categorie.

Sprekers

Ann Fastré

Leesvaardigheid stimuleren in een context van leren op maat

 

Annemarieke Kool

 

Anton Horeweg 

Executieve functies, gedrag en leren

 

Aryan van der Leij

 

Beatrijs Brand

Psycho-educatie hoe pak je dat aan, in de klas en bij de behandeling

 

Cécile Ruijssenaars-Elshoff

Van rekenprobleem tot dyscalculie: Vaarwel gangbare diagnostiek, welkom effectieve instructieprincipes

 

Debby Merema

Remediëren: duidelijkheid creëren

 

Dymphe Laan

Compenseren in het digitale onderwijs: mogelijkheden en uitdagingen

 

Elise de Bree

Vroeg en laat gediagnosticeerde dyslexie

 

Erik Meester

Thematisch (kleuter)onderwijs in theorie en praktijk

 

Evelien Krikhaar

Effectief aan de slag op Ondersteuningsniveau 3 met Dyslexie Centraal!

 

Evelien Krikhaar

Samenwerking onderwijs en zorg tijdens en na de dyslexiebehandeling

 

Eveline Wouters

 

Fae van der Weijden

Preventie van leesproblemen met Bouw!: update vanuit de onderzoekers

 

Femke Scheltinga

 

Gerlinde Taghon

 

Haytske Zijlstra

Taalrijk is kansrijk: het benutten van meertaligheid in het onderwijs

 

Iris Vansteelandt

Lezers maak je samen: Rijk leesonderwijs vanuit een sterk leesbeleid

 

Iris Verhaagen

BLOON: vernieuwd interventieprogramma

 

Iris Verhaagen

Workshop: lezen en creatief schrijven met plezier!

 

Janneke de Waal-Bogers

Extra ondersteuning voor leerlingen bij beginnende geletterdheid

 

Joana Duarte

Taalrijk is kansrijk: het benutten van meertaligheid in het onderwijs

 

Kim de Jong

Élke leerling een gemotiveerde lezer

 

Kees Vernooy

Het verbeteren van de leesresultaten vanuit effectief leesonderwijs

 

Linda van den Bergh

Élke leerling een gemotiveerde lezer

 

Madelon van den Boer

Lezen in de 21e eeuw: Wat zijn optimale omstandigheden voor leesvloeiendheid?

 

Marc Vermeulen

 

Mark Mieras

Haast en faalangst maken het leren stroef

 

Marijke van Vijfeijken

Wat is kansengelijkheid in het onderwijs en welke rol spelen leraarverwachtingen daarbij?

 

Marinella Orioni

Hoeveel talen spreek jij? Wat je altijd al wilde weten over meertaligheid

 

Marit Törnqvist

Moedertaal en Vaderland 

 

Marjan Zandbergen

Hoe inclusief is het onderwijs in Nederland?

 

Marjoleine Meijs

Extra ondersteuning voor leerlingen bij beginnende geletterdheid

 

Martijn van der Linden

 

Miranda Wedekind

Digitale geletterdheid in de kleuterklas - Hoe zet je de iPad in?

 

Mirella Schaperkorter

Ondanks dyslexie ben ik nu schrijfster

 

Peter de Jong

 

Remco Reij

 

Sonja Karman

Dyslexie, TOS en de vergoedingsregeling

 

Wied Ruijssenaars

Van rekenprobleem tot dyscalculie: Vaarwel gangbare diagnostiek, welkom effectieve instructieprincipes


Laat je inspireren en uitdagen. Mis 13 oktober niet!